Gender marketing a sexismus v reklamě

V novém roce jsme aktivní již od samého začátku. Ve čtvrtek 19. ledna jsme přijali pozvání do unikátního multifunkčního prostoru Vnitroblocku, abychom představili Stínovou radu pro reklamu a zapojili se do debaty na téma sexismus v reklamě.

Přednášku iniciovala Tereza Eisensteinová, studentka oboru Marketing with Events Management na Univerzitě v Birminghamu. Její původní záměr udělat debatu na téma gender marketing a získat tak relevantní data pro svoji diplomovou práci se změnil ve velkolepou akci, o kterou byl veliký zájem. Prostor se zaplnil do posledního místa a ani 200 židlí nestačilo pro všechny zájemkyně a zájemce.

Kromě diskuse o společenských stereotypech a tzv. „rape culture“ došlo i na využívání genderu v marketingových strategiích. Jedním z témat byl i vliv dělení na tradiční dívčí barvu – růžovou a tradiční chlapeckou barvu – modrou na děti. Kristýna Nedvědová, studentka oboru Marketing with Events Management, přidala zajímavé poznatky z tohoto rozvíjejícího se oboru. Jana Gabrielová a Lenka Grünbergová ze Stínové rady pro reklamu se zaměřily na dopad sexistické reklamy na myšlení a chování lidí ve společnosti. Ukázaly i několik vizuálů a reklam, které lze považovat za sexistické a neetické. Součástí prezentace bylo i puštění propagačního videa Stínovky natočeného slovenským kreativním studiem Cukru production v rámci projektu „Cukru supports“.

Po skončení akce se k nám dostaly kuloární informace, že se některým účastníkům a účastnicím díky přednášce rozšířily obzory a „prý ty studentky genderu nejsou až tak suchopárné feministky“. Příště si s sebou vezmeme i feministy.

Víc o pavla